Exposició Anamnesis de Guillener

Fundació Caixa Rural Vila-real juntament amb l’Ajuntament de Vila-real organitza l’exposició Anamnesis de l’artista Guillener. Per segona vegada, el pintor madrileny tria la localitat de Vila-real per a mostrar les seves obres que, cadascuna d’elles, dialoga amb una frase del filòsof Plató. L’exposició es va inaugurar dilluns passat, 8 d’abril, a les sales d’exposicions de la Fundació Caixa Rural i es podrà visitar fins al 30 d’abril, de dilluns a divendres, de 16 a 20 hores. A més, els instituts del municipi coneixeran la mostra amb una visita guiada per part de l’artista Guillener.

La pintura de Guillener (alter ego de Rafael Herrera) està determinada per la seva llarga trajectòria com a filòsof. És Professor Titular de la Facultat de Filosofia de la UNED (Madrid) des de fa més d’una dècada i ha publica en les més prestigioses editorials llibres de pensament elogiats per intel·lectuals de prestigi internacional com Hans Ulrich Gumbrecht (Stanford University), qui va escriure que el seu pensament és “una filosofia innovadora i radical, capaç de produir més pensament entre els qui assumeixen el risc de dedicar-li temps i concentració.” Textos seus s’han publicat en altres idiomes com a anglès (per la Universitat de Califòrnia) i italià (Universitat de Pàdua) Així mateix és columnista de premsa en el periòdic La Veritat, on escriu la columna fixa “L’home perdut.”

Va desembocar en la pintura després d’una forta crisi de logofòbia. Va comprendre llavors que, a través de l’art, podia aprofundir amb major radicalitat en els problemes filosòfics. Qüestions ontològiques com el sentit de l’ésser, la violència, la hipercomunicación, l’aïllament, el poder solen ser els temes de les seves pintures en un continu diàleg plàstic amb la filosofia. Al seu judici, el llenguatge pictòric aconsegueix un to de profunditat inaccessible per a l’escriptura filosòfica.