QUÉ ÉS XICAES?

XiCaEs és el nou projecte assistencial-social de Fundació Caixa Rural Vila-real, dirigit al suport de xiquets i xiquetes amb capacitats especials. Pretén fer visibles les problemàtiques que afecten a aquest col·lectiu i sensibilitzar a la població sobre les seves necessitats. Fundació Caixa Rural Vila-real ha creat en el Centre Social un espai adaptat, que reuneix els serveis professionals necessaris per a donar atenció tant als xiquets/es com a les famílies, en un mateix lloc físic i que, al mateix temps, també serveix per a practicar diverses activitats lúdiques i de socialització.

QUI SOM?

Pilar Rubert- Coordinadora

Integradora Social

Dilatada experiència en projectes destinats a xiquets/es que presenten necessitats educatives especials.

Coordinadora de la major part dels Campus Natura que s'han realitzat fins a l'actualitat.

"Des del primer moment vaig creure en aquest projecte tan necessari i a la vegada innovador a Vila-real i  no vaig dubtar en formar part d'ell. L'essència de XiCaEs és la proximitat a les nostres famílies, és una màxima que impera en tot  l'equip".

Claudia Sánchez- Logopeda

Logopeda. Especialitzada en logopedia clínica en dany neurològic i en terapia miofuncional.

Actualment treballa en Xicaes tractant amb els xiquets/es que tenen alterada la comprensió i/o producció del llenguatge, la parla, la veu, trastorns orofacials mitjançant teràpies miofuncionals i alteracions en la deglució.

"M'encanta formar part d'aquest projecte que m'està ajudant a crèixer professionalment, a aprendre dels pacients amb els que treballe i que, a més, me dona la possibilitat de poder ajudar a les persones que ho necessiten".

Estela García- Terapeuta Ocupacional. Fisioterapeuta

Terapeuta Ocupacional i Fisioterapeuta per la Universitat Catòlica San Vicente Mártir de València.

Experiència prèvia en centres per a persones amb enfermetats mentals, en una escola infantil inclusiva i en una clínica privada.

“Vaig conèixer XiCaEs gràcies a una amiga, me va encantar el projecte i ara forme part del seu equip realitzant intervencions des de la Terapia Ocupacional i la Fisioterapia amb els xiquets i les seues famílies”.

Estela Ferrero- Psicòloga

Psicòloga i Pedagoga.

En l'actualitat treballa donant classes particulars a alumnes amb TDA-H, ajudant-los i proporcionant-los técniques d'estudi des de fa 8 anys.

"Me encanta formar part de l'equip de XiCaEs, un projecte que m'ajudarà a creixer tant personal com professionalment i, amb el que estic segura, vaig a divertir-me molt".

SERVEIS I ACTIVITATS:

• Logopedia
  • Psicologia
  • Fisioterapeuta
  • Teràpia ocupacional
  • Piscina (els xiquets acaben l'activitat dutxats i canviats)
  • Respir (dissabtes de 18.00 a 20.00 hores)

CONTACTE:

xicaes@fundaciocaixarural.org

Plaça de la Vila, 2 - 5ª planta, 12540, Vila-real (Castelló)

964 33 64 83 / 659 859 712