Jacinto Heredia presenta el seu llibre ‘Breu historia de Vila-real’ amb motiu del 750 aniversari de la ciutat

La sala de conferències de Fundació Caixa Rural Vila-real ha acollit la presentació del llibre ‘Breu història de Vila-real’ escrit pel Doctor en Història de l’art, Jacinto Heredia, amb motiu de la celebració del 750 aniversari de la fundació de la ciutat. Una publicació que ha comptat amb el suport econòmic de Fundació Caixa Rural, la Presidència de la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de Vila-real i que gràcies a això, es repartirà de manera gratuïta.

En la presentació ha estat present l’alcalde de Vila-real, José Benlloch, i la presidenta de la Fundació, Sonia Sánchez, així com membres de la corporació municipal i el Patronat de la Fundació i prop d’un centenar de persones.

El llibre fa un recorregut per la història de Vila-real de manera cronològica destacant un centenar d’efemèrides rellevants. Tal com indica l’autor, “l’obra compta amb 300 pàgines i més de 300 notes a peu de pàgina per a què el lector amplie els seus coneixements”. A més, Jacinto Heredia apunta que es tracta d’una publicació “de caràcter divulgatiu i de fàcil consulta per a arribar a un major públic”.

Per part seva, la presidenta de Fundació Caixa Rural ha agraït el suport econòmic de l’Ajuntament de Vila-real i la Presidència de la Generalitat Valenciana a aquest llibre. “Gràcies al suport de les dues entitats i de la Fundació els exemplars seran gratuïts”. Sánchez explica que Jacinto els va fer arribar aquesta proposta fa un any i mig “i vam decidir col·laborar, tal com hem col·laborat en multitud d’accions durant els més de 25 anys d’història”.

Finalment l’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha destacat la voluntat de l’Ajuntament de celebrar en aliança amb la societat el 750 aniversari de la fundació. Benlloch ha felicitat el professor Jacinto Heredia per aquest treball i per la seva predisposició a col·laborar sempre en iniciatives culturals de la ciutat.

L’alcalde ha agraït també a la Fundació Caixa Rural, una institució que és “una benedicció per a una ciutat amb cor de poble com Vila-real, ja que sempre s’implica en l’impuls a la cultura, les tradicions, l’economia i l’acció social”. Benlloch ha subratllat que “tot projecte que ens ajude a conèixer millor el nostre poble, el secundarem, i aquest és el primer llibre breu de la nostra història, que permet tenir una visió resumida i on es veu tota l’evolució de la nostra ciutat”.