Una quinzena d’artistes han participat aquest matí en la VIII edició del Concurs de pintura ràpida Caixa Rural Vila-real amb la finalitat de demostrar tot el seu potencial enfront d’un llenç.
Els participants han comptat amb quatre hores i mitja per a pintar en l’emplaçament que havien triat dins de la temàtica d’aquesta edició: el 750 aniversari de Vila-real. L’església Arxiprestal per dins i per fora, els porxos, la Torremotxa i el jardí Jaume I han estat els llocs on han elaborat les seves obres. El concurs ha atret a desenes de curiosos que no han volgut perdre’s la transformació dels quadres en aquest curt temps.
El jurat ha estat compost per Vanesa Bonet, patrona de Fundació Caixa Rural, Miriam Caravaca, edil de Festes, Juan Claros, pintor professional, i Sofía Mora, pintora aficionada, els quals han valorat la tècnica, originalitat o els materials utilitzats, entre altres criteris. Després d’una complicada valoració, han decidit atorgar el primer premi, valorat en 600 euros, a Jose Antonio Campos que ha plasmat l’església Arxiprestal des d’una perspectiva molt concreta. El segon premi, valorat en 300 euros, l’ha rebut Aurelio García amb una obra en la qual s’intueixen els porxos i el campanar.
El premi del públic, valorat en 200 euros, es decidirà a través de Facebook i Instagram. A partir de demà i fins al divendres 13 de setembre, es podrà votar en les xarxes socials de Fundació Caixa Rural Vila-real la millor obra entre les sis finalistes.


